Friday, April 4, 2008

KERAJAAN PR KENA UJUD STORE RAKYAT

Boleh dikatakan di kalangan kita banyak dan ramai yang faham bila disebut FAMILY STORE. Tapi kenalkah kita siapakah di belakang FAMILY STORE ?.Ini aku tak mahu kacau. Di mana sahaja di pelosok tanah air tercinta ni ada tersergam Family Store. Kalau 10 atau 15 tahun dahulu ianya hanya jarang-jarang atau kadang-kadang sahaja tapi kini selepas era millenium ni kadar pertumbuhannya amat memberangsangkan.

Aku bukan dengki dengan pengusaha Family Store ni tapi aku amat berterima kasih kerana hampir keseluruhan pekerja yang mengangkat dan membungkus barang adalah sama iras – iras dan kaler macam aku. Semua mereka dapat nikmat makan gaji dengan Family Store. Boleh dikatakan yang keluar masuk menghantar duit pun sama kaler ngan aku. Jadi kalau dikira-kira dan dicongak-congak makan juta jugaklah duit bertukar tangan .

Ini menunjukkan ras aku yang ada di Malaysia atau dulu dikenali dengan Tanah Melayu ni sebenarnya ada banyak duit. Yang meramaikan dan memenuhkan semua gedung perniagaan yang ada di Negara tercinta ni semuanya boleh dikatakan sama macam aku. Sayangnya tidak ramai yang terpikir untuk membuka gedung lain yang sama macam Family Store ni.

Kita boleh guna nama LEMAN STORE ke atau BIDIN STORE . Kalau tak nak ada bau macam MAIDEEN STORE boleh tukar dengan nama KADOL STORE. Nak lebih gempak lagi boleh bubuh DUAJI STORE.

Sekarang dah ada 5 negeri yang diperentah oleh bukan BN STORE . Jadi apalah salahnya di setiap negeri tu tolong tubuhkan satu STORE setiap satu bagi membolehkan orang macam aku ni berbelanja sakan.

Lepas tu kumpulkan peniaga-peniaga yang tak dapat peluang berniaga di store-store yang mewah sebelum ni dan jual barang ngan harga murah sikit. Nak lebih murah lagi kerajaan di 5 negeri ni boleh import terus barang bermutu dari luar negeri atau dapatkan bekalan dalam negeri yang murah dan jual murah-murah di STORE RAKYAT ni.. Barulah lah ada perubahan. Kalau tak caya cuba buat satu lepas tu tengok , kalau tak tumbuh puluhan store murah untuk rakyat ni kau boleh datang tolong potong kuku aku.

Nak potong jari tak berani lerrr…..

3 comments:

Zakariya said...

hee..boleh ke..? kalu boleh memang cantekkk.. tapi duit aku still tak cantik lagi..

Aman2n4u said...

Datuk Ram Kal tu Datuk Ramli Kalam ke Warekh?

Aman2n4u said...

Datuk Ram Kal tu Datuk Ramli Kalam ke Warekh?